Verzamelen van data is altijd een belangrijk onderdeel geweest van het werk van adverteerders. Immers, om advertenties te optimaliseren en persoonlijker te maken is het belangrijk om meer over de kijker te weten te komen. Om de doelgroep te bestuderen en op basis daarvan de advertentie passender te maken. Het komende jaar zal er echter veel veranderen op dit gebied.

Een van de grootste veranderingen is dat third-party cookies volledig zullen verdwijnen. Dit vraagt om innoverende oplossingen vanuit de kant van de adverteerders. Zij zullen andere technieken moeten gebruiken om waardevolle informatie niet verloren te laten gaan. Als je hier niet mee aan de slag gaat, zullen conversies mogelijk verloren gaan. Daarom is het belangrijk om de nodige stappen te ondernemen. Server side tagging biedt in dit geval soelaas. Maar wat is dat eigenlijk? En welke voordelen levert dit op?

Wat is server side tagging?

Wat is server side tagging precies?

Bij server side tagging wordt waardevolle informatie niet meer naar derde partijen gestuurd, maar blijft het binnen de eigen server. Je download hierbij eigen software waarop deze informatie allemaal wordt verzameld. Dit kan bijvoorbeeld via www.adpage.io. Dit betekent dat de gegevensverwerking plaatsvindt op de server van de site en niet op de apparaten van de bezoeker. Dit biedt voor beide partijen voordelen op. Zo beschikt de bezoeker van de site over meer privacy en loopt de adverteerder geen waardevolle informatie mis.Met server side tagging beschik je bovendien ook over volledige controle. Je bepaalt zelf welke informatie er wordt verzameld en wat er precies met die informatie wordt gedaan.

Voordelen van server side tagging

Server side tagging biedt talloze voordelen. Het is dan ook niet voor niets dat dit als onmisbaar wordt beschouwd in 2024. Niet alleen is het noodzakelijk om het mislopen van conversies door het verdwijnen van third-party cookies te voorkomen, maar het levert ook andere voordelen op. Hieronder zetten we de belangrijkste op een rij.

  • Je kunt onder de streep meer data verzamelen. Internetgebruikers zijn nu immers in staat om adblockers en andere technieken te gebruiken om zo minder informatie achter te laten. Door de informatie op een andere manier te verzamelen, kun je dit omzeilen en zo dus meer te weten komen. Zonder dat dit uiteindelijk de privacy extra in geding brengt.
  • Betere online campagnes doordat je meer data kunt gebruiken en daardoor goed in staat bent om je campagne te optimaliseren en zo de wensen van de website bezoeker tegemoet te komen.
  • De website wordt sneller doordat er minder cookies worden gebruikt en de data op een aparte server wordt opgeslagen. Hierdoor verbetert de gebruikerservaring voor de bezoeker en scoor je uiteindelijk ook hoger binnen de zoekresultaten. Zoals we allemaal weten hecht Google namelijk steeds meer waarde aan de techniek en snelheid van websites binnen hun algoritme. Door dit te verbeteren, verover je dus een hogere positie en trek je dus ook weer meer mensen aan.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here