Balpennen, lanyards, mokken, baseballcaps – er waren tijden dat bedrijfslogo’s op bijna alles werden gedrukt. Het gebruik van reclamemateriaal was (en is?) Een van de meest populaire marketingmethoden, waaraan tal van voordelen zijn verbonden. De kleine merkgeschenken vertegenwoordigen een meerwaarde voor de ontvanger en zorgen ervoor dat het bedrijf herinnerd wordt. Maar is een dergelijk geschenk nog wel relevant?

Waarom relatiegeschenken nu weggeefacties worden genoemd

Allereerst: Als je speelt met het idee om freebies op te nemen in je marketingstrategie, dan is het eerste wat je moet doen de term vaarwel zeggen. Tegenwoordig worden relatiegeschenken bij voorkeur give aways genoemd. Klinkt veel moderner en cooler en maakt (nog) meer indruk op klanten. De naamsverandering heeft echter nog een ander effect dat positief gewaardeerd kan worden: In de term “weggeven” komt het woord “reclame” niet meer voor. Hierdoor komt het gewenste (en vaak erg onhandige) reclame-effect op de achtergrond. In plaats daarvan komt het aspect van geven nog meer in beeld en wordt het door de ontvanger intenser waargenomen.

De voordelen van giveaways

Of u nu een giveaway of een giveaway zegt, de kleine cadeautjes voor uw klanten brengen een hele reeks voordelen met zich mee, die we hier nogmaals willen samenvatten.

Übersetzungsergebnisse

Relatiegeschenken of weggeefacties brengen een hele reeks aantrekkelijke voordelen met zich mee die duidelijk in het voordeel zijn van deze marketingmaatregel. Dus waarom worden ze vaak als ouderwets en stoffig beschouwd?

Originaliteit en individualiteit

Zelfs als we allemaal graag profiteren van relatiegeschenken, gebeurt het geweldige ‘happy-go-lucky’-effect meestal niet. De reden hiervoor: we zijn oververzadigd. In de afgelopen jaren hebben we zoveel pennen, lanyards en cappi’s ontvangen dat het niets bijzonders is. Alleen van deze kennis kun je als ondernemer leren. Wil je winacties effectief inzetten als reclamemiddel, dan is het belangrijk om je te onderscheiden van de gebruikelijke aanbiedingen. Uw uiteindelijke doel moet zijn om klanten en partners te verrassen met uw weggeefacties. Vertrouw hier op originaliteit en individualiteit. De toegevoegde waarde die uit het relatiegeschenk komt, mag nooit worden onderschat.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *